Strong Healthy Mom

Fit tijdens en na de zwangerschap met de juiste training en voeding

Persoonlijke aandacht

Niet meer dan 8 deelnemers in een groep van zowel zwangere vrouwen als jonge moeders.

Buiten

We trainen altijd buiten waardoor je meteen je gewenste portie frisse lucht en vitamine D binnenkrijgt. Het bevordert ook nog eens je immuunsysteem.

Training en voeding

Door een combinatie van trainen volgens de PowerMama methode en voedingsadvies boek je maximaal resultaat!

Vrouwen die sporten tijdens de zwangerschap hebben minder last van zwangerschapskwaaltjes, hebben beperkte gewichtstoename en starten fysiek en mentaal sterk aan de bevalling. Dit heeft ook een positieve invloed op hun herstel.

Over PowerMama

Gemiddeld één op de vier volwassen vrouwen heeft last van klachten aan de bekkenbodem zoals ongewild urineverlies tijdens inspanningen drie op de tien vrouwen houdt na de eerste zwangerschap een lichte diastase (wijking van de buikspieren). Bij meerdere zwangerschappen neemt de kans op een diastase toe. Een verzakking of prolaps is ook een nare klacht die kan ontstaan door verkeerd trainen.

Om dit te voorkomen hebben je buikspieren en bekkenbodemspieren tijdens en na de zwangerschap extra aandacht nodig. Als je buikspieren na de bevalling nog niet hersteld zijn of je bekkenbodemspieren nog niet sterk genoeg zijn is het van belang daar éérst aan te werken. Tijdens de trainingen van het Powermama Programma wordt hier door middel van verschillende oefeningen aandacht aan besteed.

Het PowerMama programma is voor vrouwen die zwanger zijn, recent zijn bevallen en voor vrouwen die tot twee jaar na de bevalling het sporten willen oppakken. Bij een vaginale bevalling zonder complicaties kun je in principe na 6 weken al beginnen met sporten. Bij een keizersnede is dit meestal 8 tot 10 weken.

Trainen met Strong Healthy Mom

De juiste voeding tijdens de zwangerschap zorgt voor een gezonde leefomgeving voor de baby en verkleint het risico op zwangerschapsdiabetes. Na de bevalling draagt gezonde (paleo) voeding bij aan het aanvullen van bepaalde tekorten in het lichaam, zoals bijvoorbeeld bij ijzertekort na veel bloedverlies.

Over mij

Ik ben Daisy, al jaren fanatiek in CrossFit en yoga en moeder van Indy (2021). Ik heb zelf tijdens en na mijn zwangerschap ervaren hoe belangrijk en waardevol lichamelijke beweging en een gezonde leefstijl is. Daarom heb ik Strong Healthy Mom opgericht, met als doel vrouwen tijdens en na de zwangerschap te begeleiden om gezond en sterk te worden.

Heb je vragen over trainen tijdens/na de zwangerschap? Of wil je meer weten over het PowerMama programma? Stuur me een mailtje of vul het contactformulier in, dan neem ik contact met je op.

Daisy Althuizen
Eigenaar van Strong Healthy Mom

  • PowerMama Academy – level 1 en 2 (2021-2022)
  • OERsterk – Richard de Leth – niveau 1 (2022)
  • Sivananda Yoga Teacher Training – 200 uur – India (2020)

Wat anderen zeggen..

Lees hier de ervaringen van andere zwangere vrouwen en moeders over het werken met Strong Healthy Mom en het PowerMama programma

Strong Healthy Mom
5.0
Gebaseerd op 6 beoordelingen
powered by Google
marloes janssenmarloes janssen
07:33 27 Dec 22
Ze heeft me van de bank naar een deadlift van 24 kg in het park gebracht. Ze kent de theorie van 'PowerMama' heel goed en mixt het met crossfit. Ze concentreert zich op hoe ik op de juiste manier en veilig sport, terwijl ik zwanger ben of postpartum. Dat voelt voor mij bijna als personal training. Bovendien is de informatie die ze geeft praktisch. Daisy is positief, altijd energiek en creatief in het opzetten van haar lessen. Ik raad haar zeker aan!
Dorien van der HoekDorien van der Hoek
10:49 19 Dec 22
Echt top! Trainingen zijn erg afwisselend en van goede kwaliteit. Je kan het zo licht of zwaar maken als je zelf wil. Daisy neemt de tijd om nieuwe oefeningen goed uit te leggen en corrigeert waar nodig. Leuk ook om af en toe iets te leren over de buikspieren en hoe je deze na de zwangerschap weer veilig traint.
Bibi van der VlietBibi van der Vliet
11:50 30 Nov 22
Ik heb met veel plezier getraind bij Daisy tijdens mijn zwangerschap! De trainingen waren op eigen niveau te volgen en het fijne was dat ze alle tijd en aandacht had voor iedereen die mee trainde. Daisy heeft er veel verstand van en ik zou haar trainingen zeker aanraden aan andere zwangere (of net bevallen) vrouwen!
Een aanrader voor alle (toekomstige) moeders!Daisy richt de lessen zo in dat het voor iedereen haalbaar en uitdagend is. Je eigen tempo en niveau, wat erg fijn is, vooral als je zwanger bent of net bevallen. We trainde altijd in een kleine groep, waardoor Daisy veel aandacht kon geven aan onze houding en ons de gehele les motiveerde.Wat ik ook super leuk vond was de diversiteit van oefeningen en de invulling van de training. Het was iedere week weer een verrassing. De enige zekerheid die je had: spierpijn voor 2 dagen!Erg fijn dat ik onder goede begeleiding het sporten weer kon oppakken na mijn bevalling. Bedankt Daisy!
Anoek BronsAnoek Brons
16:10 04 Jan 23
Daisy will work with you to see what you can physically handle during and after pregnancy. She explains the theory in detail so that you learn to understand what happens to your body. The classes were a means for me to regain confidence in my body during exercise after pregnancy. And the fun in the lessons gave the necessary motivation to really go!
marloes janssenmarloes janssen
07:33 27 Dec 22
Ze heeft me van de bank naar een deadlift van 24 kg in het park gebracht. Ze kent de theorie van 'PowerMama' heel goed en mixt het met crossfit. Ze concentreert zich op hoe ik op de juiste manier en veilig sport, terwijl ik zwanger ben of postpartum. Dat voelt voor mij bijna als personal training. Bovendien is de informatie die ze geeft praktisch. Daisy is positief, altijd energiek en creatief in het opzetten van haar lessen. Ik raad haar zeker aan!
marloes janssenmarloes janssen
07:33 27 Dec 22
She got me from the couch to a 24 kg deadlift in the park. She knows the theory of 'PowerMama' very well and mixing it up with crossfit. She focusses on me exercising the right way and safely, while being pregnant or post partum. That almost feels like personal training to me. Plus, the information she gives is practical. Daisy is positive, always energized and is creative in setting up her lessons. I definitely recommend her!
Dorien van der HoekDorien van der Hoek
10:49 19 Dec 22
Echt top! Trainingen zijn erg afwisselend en van goede kwaliteit. Je kan het zo licht of zwaar maken als je zelf wil. Daisy neemt de tijd om nieuwe oefeningen goed uit te leggen en corrigeert waar nodig. Leuk ook om af en toe iets te leren over de buikspieren en hoe je deze na de zwangerschap weer veilig traint.
Dorien van der HoekDorien van der Hoek
10:49 19 Dec 22
Really great! Training is very varied and of good quality. You can make it as light or heavy as you want. Daisy takes the time to explain new exercises well and corrects where necessary. It is also nice to occasionally learn something about the abdominal muscles and how to train them safely after pregnancy.
Bibi van der VlietBibi van der Vliet
11:50 30 Nov 22
Ik heb met veel plezier getraind bij Daisy tijdens mijn zwangerschap! De trainingen waren op eigen niveau te volgen en het fijne was dat ze alle tijd en aandacht had voor iedereen die mee trainde. Daisy heeft er veel verstand van en ik zou haar trainingen zeker aanraden aan andere zwangere (of net bevallen) vrouwen!
Bibi van der VlietBibi van der Vliet
11:50 30 Nov 22
I enjoyed training with Daisy during my pregnancy! The training sessions could be followed at your own level and the good thing was that she had all the time and attention for everyone who trained. Daisy knows a lot about it and I would definitely recommend her workouts to other pregnant (or just given birth) women!
Een aanrader voor alle (toekomstige) moeders!Daisy richt de lessen zo in dat het voor iedereen haalbaar en uitdagend is. Je eigen tempo en niveau, wat erg fijn is, vooral als je zwanger bent of net bevallen. We trainde altijd in een kleine groep, waardoor Daisy veel aandacht kon geven aan onze houding en ons de gehele les motiveerde.Wat ik ook super leuk vond was de diversiteit van oefeningen en de invulling van de training. Het was iedere week weer een verrassing. De enige zekerheid die je had: spierpijn voor 2 dagen!Erg fijn dat ik onder goede begeleiding het sporten weer kon oppakken na mijn bevalling. Bedankt Daisy!
A must for all (future) mothers!Daisy organizes the lessons in such a way that it is feasible and challenging for everyone. Your own pace and level, which is very nice, especially if you are pregnant or have just given birth. We always trained in a small group, which allowed Daisy to pay close attention to our posture and motivate us throughout the lesson.What I also really liked was the diversity of exercises and the content of the training. It was a surprise every week. The only certainty you had: muscle pain for 2 days!Very nice that I was able to pick up sports again under good guidance after giving birth. Thank you Daisy!
js_loader

Inspiratie en tips…

Boeken, personen, tips, noem maar op. Ik heb hier veel aan gehad tijdens en na mijn zwangerschap. Misschien helpt het jou ook 🙂

How About Mom – app met meditaties, tips en blogs en een super eerlijk boek over de kraamtijd.

De app (vooral de meditaties, tips en affirmaties) heeft me geholpen in de laatste weken van mijn zwangerschap. En het boek heeft me voorbereid op de kraamtijd (zo belangrijk, en het komt nergens anders aan bod). Geweldig boek, heel eerlijk.

Boezemvriend – alles over borstvoeding (cursussen, kolven, BH’s en nog veel meer).

Met de borstvoedingscursus van de Boezemvriend heb ik mijn baby tijdens de eerste uren na de geboorte (na het verwijderen van de placenta in het ziekenhuis) kunnen voeden. Ik had precies genoeg kennis om zelf te beginnen op het moment dat ik geen hulp kreeg daarbij. Zo waardevol!

Gentle Beginnings – begeleiding tijdens en na de zwangerschap (o.a. lichamelijk, mentaal, massages, belly binding, placenta capsuleren).

Ik heb bij Miriam mijn placenta laten capsuleren voor het aansterken na de bevalling.

De Elvie borstkolf. Deze draagbare en stille kolf is superhandig wanneer je weer aan het werk gaat of voor het eerst een nachtje weg met vriendinnen.

Nadat ik de Medela freestyle (dubbele kolf) een tijdje had gebruikt, ben ik overgegaan op Elvie. Het voelde alsof ik mijn lichaam / tijd / leven weer een beetje terugkreeg. Een fijne en handige kolf; je hebt je handen weer vrij 🙂

Vragen of interesse om met me te werken? Neem contact op